Aktualno Gospodarstvo

Mlinci iz centra svijeta

Prije dvije godine bračni par Orlović, Martina i Siniša, odlučio je krenuti u proizvodnju jednog proizvoda kojeg bi pretvorili u brend. Znali su da žele nešto autohtono, kvalitetno i domaće, proizvod s pričom. I tako je odluka pala na proizvodnju domaćih mlinci.

– Tvrtku Čokoland u Prelogu osnovali smo još 2011. godine, a baza nam je veleprodaja mješovite robe. Zastupamo 22 tvornice za Hrvatsku, nacionalni smo distributer koji ima preko 800 artikala u ponudi, to su sve proizvodi niže platežne cijene, nema skupocjenih brendova. Nekako se kroz taj posao rodila želja za stvaranjem kvalitetnog, premium proizvoda – kaže Siniša Orlović, direktor Čokolanda. S proizvodnjom u Ludbregu, u Ulici Petra Zrinskog, krenuli su 1. travnja ove godine.

– U proizvodnji je zaposleno 5 osoba i to je svojevrstan početak. Sveukupno imamo zaposleno 15 osoba. Sama proizvodnja je teška, nismo ni očekivali koliko. Teško je postići potrebne uvjete rada, pronaći ljude za posao. U veleprodaji se naradimo, ali proizvodnja je posebna priča, nju živite 24 sata dnevno – kaže Siniša Orlović. Obzirom da su s proizvodnjom krenuli baš na Dan Centra svijeta ne čudi da proizvod nosi naziv “Mlinci iz centra svijeta”.

– Mlinci su proizvod vizije koju smo supruga i ja dobili prije dvije godine. Nama je bilo važno da to bude prepoznatljiv proizvod i to ponajprije zbog kvalitete. Stoga je važno da svi sastojci budu kvalitetni, jaja i brašno koje koristimo hrvatske su proizvodnje tako da je riječ o domaćem proizvodu. Mlinci nastaju ručnim postupkom proizvodnje. Početni zamjes radi se strojno, a sve dalje od razvlačenja tijesta, rezanja tijesta, pečenja i pakiranja radi se ručno – kaže S. Orlović te dodaje kako se mlinci mogu napraviti i kompletno strojnom proizvodnjom. Tada djelatnik može proizvesti i do 600kg dnevno, a uz ručnu proizvodnju brojka je znatno manja pa djelatnik napravi 60kg mlinaca na dnevnoj bazi.

– Razlika je u okusu, kao što znamo da su štrukli različiti kad su napravljeni s kupovnim tijestom u odnosu na one s domaćim tijestom. Ista stvar je i s mlincima, a mi smo željeli da naši mlinci podsjećaju na mlince kakve su radile naše bake– kaže Orlović.

Nakon dvije godine temeljitih priprema zadovoljni su sa počecima proizvodnje i samom prodajom.

– Ono što je nama najvažnije je da nam je krajnji kupac zadovoljan. Imamo odaziv od strane naših kupaca koji su pozitivno iznenađeni našim mlincima, možemo reći da smo postali prepoznatljivi. Danas je teško pokrenuti proizvodnju, posebno domaći proizvod i plasirati ga na tržište. Kod nas je olakotna okolnost bila činjenica da već imamo uhodanu veleprodaju. No svaki početak je težak i treba to uzeti u obzir. Ipak, danas možemo reći da smo zadovoljni – kaže Orlović. Mlince iz Centra svijeta predstavili su i u sklopu “Ludbreškog sejma”.

– Mlinci se proizvode u Ludbregu i željeli smo ih kroz najveću ludbrešku manifestaciju predstaviti domaćim ljudima, ali iskreno za češću sajamsku prodaju nemamo dovoljno vremena. Mi imamo specifični proizvod, mlinci se ne jedu svaki dan već za Uskrs, Božić i Martinje, eventualno u našem kraju su oni češće na jelovniku. Naši mlinci skuplji su od tvorničkih, sam način proizvodnje to nameće, ali dizajnom, kvalitetnom vrećicom i kvalitetnim proizvodom uspjeli smo se probiti do kupaca. Pokrivamo tržište cijele Hrvatske, a trenutno smo u pregovorima s velikim trgovačkim lancima. Cilj nam je do Uskrsa ući u veći dio lanaca. Naši mlinci mogu se naći i u pekarama, uzimaju ih i restorani za svoj gastro program – rekao je Orlović.

Zanimljivo je da u ludbreškim pekarama njihove mlince kupuju i turisti kao suvenir.

– Mlinci se dobro prodaju u Zagrebu, Otočcu, Gospiću. Vjerujem da smo uspjeli u svom cilju, a upravo zato ne razmišljamo o širenju asortimana jer smatramo da jedino uz proizvodnju isključivo mlinaca možemo održati kvalitetu kojoj težimo. Proizvodnjom novih proizvoda došlo bi do zasićenja i mogućeg pada kvalitete određenih proizvoda, a to ne želimo – zaključuje Siniša Orlović.

U Čokolandu ne razmišljaju megalomanski, ali u jedno su sigurni, polako i uz održavanje kvalitete žele postati lideri u proizvodnji domaćih mlinaca s jajima vrhunske kvalitete.